19 Kasım 2013 Salı

Balkabağı çorbası

Biliyorum içimiz dışımız balkabağı oldu, ama bu son :) Bu tarifi Mayoclinic'in tarifleri arasında buldum: http://www.mayoclinic.com/health/healthy-recipes/NU00424. Aslında ben dolapta tavuk suyu olduğu için sebze suyu yerine onu kullandım, bence böyle de güzel oldu. Bir de daha yoğun olması için yarım çorba kaşığı kadar un da ekledim. Canınız farklı bir tat ve sağlıklı bir çorba çektiğinde aklınızda bulunsun :)


Malzemeler:

1,5 su b. balkabağı püresi
3/4 su b. su
1 küçük soğan
2 su b. sebze suyu
Yarım tatlı k. tarçın
1/4 tatlı k. muskat rendesi
1 su b. yağsız süt
Yarım tatlı k. karabiber
Taze soğan

Hazırlanışı:
  • Büyük bir tencerede çeyrek su bardağı su kaynatılıp soğan eklenir ve yaklaşık 3 dakika, yumuşayana kadar pişirilir.
  • Suyun geri kalanı, sebze suyu, balkabağı püresi, tarçın, karabiber ve muskat eklenir.
  • Kaynadıktan sonra kısık ateşte 5 dakika pişirilir.
  • Süt eklenip ısınana kadar pişirilir, ama kaynatılmaz.
  • Doğranmış taze soğan ve karabiber ile servis edilir.
Afiyet olsun :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder