27 Kasım 2013 Çarşamba

Mayalı poğaça

9:40 dersinden önce yenen Mozart poğaçasına hasret kalanlara gelsin bugünkü tarif :)
Kaynak olarak Aktif Mutfak'ın sitesindeki poğaça tarifini kullandım (http://www.aktifmutfak.com/kuru-mayali-pogaca.html) Ben daha sağlıklı olması için tam buğday unuyla yaptım. İç olarak da yarısına beyaz peynir-maydanoz karışımı, yarısına da taze kaşar koydum.
Poğaçalardan birini Mozart'ın kepekli beyaz peynirli poğaçasına benzetmek için beyaz peynirli içi hamurun ortasına koyup kapatmak yerine direk hamurla karıştırıp şekil verdim. Onun fotoğrafını buraya koyamıyorum çünkü yedim :) Birazcık andırmış sanki Mozart'ınkini :)


Malzemeler:

3 su b. tam buğday unu
1 paket kuru maya
1 çay k. tuz
2 yemek k. toz şeker
1 su b. süt
100 g margarin
1 tutam maydanoz
1/2 su b. ufalanmış beyaz peynir
3/4 su b. rendelenmiş kaşar peyniri
Bir yumurtanın sarısı
Çörekotu

Hazırlanışı:
  • Un, derin bir kabın içine elenir ve ortasına bir çukur açılır.
  • Maya, tuz ve şeker çukurun içine konulur.
  • Margarin ısıtılarak eritilir ve ılık süt ile karıştırılır. Bu karışım una eklenip 10 dakika kadar yoğurulur.
  • Kabın üzerine nemli bir havlu örtülür ve hamur 30 dakika S. cerevisiae'lara emanet edilir :)
  • Fırın açılıp 180 dereceye ayarlanır.
  • Bu sırada iç malzemeleri hazırlanır. Beyaz peynir ince doğranmış maydanoz ile karıştırılır, kaşar rendelenir. Dilerseniz patates, zeytin gibi farklı malzemelerle de deneyebilirsiniz. İç malzemesi tuzsuz gelirse biraz tuz eklenebilir. İç malzemesinin çok sulu olmamasına dikkat edin yoksa poğaçaların içi düzgün pişmeyecektir.
  • Hamur hazır olduğunda yumurta büyüklüğünde parçalar koparılarak içlerine yaklaşık birer tatlı kaşığı iç konulup şekil verilir. En kolayı hamuru iki avcunuzun arasında açıp içine içi yerleştirdikten sonra kenarlarını birleştirip kapatarak yuvarlamak oluyor.
  • Poğaçalar fırın tepsisine aralıklı olarak dizilir ve üstlerine yumurta sarısı sürülüp çörekotu serpildikten sonra fırına verilir. Ben üstleri daha güzel kızarsın diye yumurta sarısının içine biraz kırmızı biber katıyorum.
  • Yaklaşık 20 dakika pişirilir. Poğaçaların piştiğini altlarının kızarmasından anlayabilirsiniz.
Afiyet olsun :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder