10 Ocak 2014 Cuma

Süslü kurabiye kutuları

Bugün sizinle farklı bir projemi paylaşıyorum: origami ve şablonlar ile yaptığım süslü kutular! Kek ve kurabiyelerim için hoş bir sunum şekli olacaklarını düşündüm :) Desenli kağıtları bir elişi dükkanından aldım, özellikle baykuşlu olana bayıldım! (blogspot'da tag'leme yok ama olsa seni tag'lerdim İlkin) Siz de herhangi bir renkli karton kullanarak yapabilirsiniz. Aşağıdaki linklerde origami kutunun yapılışını adım adım gösteren resimleri ve ücretsiz olarak indirip basabileceğiniz kutu şablonlarını bulabilirsiniz.
http://www.origami-fun.com/origami-box.html
http://www.homemade-gifts-made-easy.com/making-gift-boxes.html


Origami kutunun tabanının düz olması ve biraz da renk katmak için kare şeklinde kestiğim farklı renkte bir kağıdı kutunun dibine yerleştirdim.  Bu kutuya kurabiyelerinizi aşağıdaki fotoğraftaki gibi şeffaf bir naylon ile sarıp ağzını kurdele ile bağlayarak koyabilirsiniz. Aynı kutudan (birini çok az daha küçük bir kağıttan yaparak) iki tane yapıp kapaklı bir kutu da yapabilirsiniz. Ben turuncu kutuyu bu şekilde yaptım, ve kapağın tepesine iki delik açarak içinden kurdele geçirdim. Sonra kutunun iç tarafından düğüm atıp bantla sabitledim.


Şablon kullanarak yaptığınız kutuları ise düz çizgilerden kesip kesik çizgilerden katlamanız gerekiyor. Ben bu kutuları yaparken şablonu normal bir A4 kağıda basıp şekli kartonların üzerine çizdim. Hatta şablonu basmaya bile üşenirseniz bir kağıdı bilgisayarın ekranına yaslayıp da şekli kopyalayabilirsiniz. (Hasancan bu noktada bilgisayarımın neden bu halde olduğunu anladı :D) İsterseniz kutuları süslemek için farklı renkte kağıtlardan şekiller keserek üstlerine yapıştırabilirsiniz, size ve hayal gücünüze kalmış!

Son olarak, origami dışındaki kutuları yiyecek için kullanacaksanız kutuları uhu ile değil de bant ile yapıştırmanızı ya da zımbalamanızı ve yiyecekleri naylon ya da kağıdın içerisinde kutulara yerleştirmenizi tavsiye ederim.

İyi eğlenceler!

2 yorum:

  1. Kurabiye kutuları ararken rastaldım blogunuza ve çok çok hoşuma gitti bu paylaşım :)
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler Kurabiye Cafem, ben de sizin özel tasarım kurabiyelerinize bayıldım :)

      Sil