22 Şubat 2014 Cumartesi

Karnabaharlı pizza hamuru

"Neden?" diye sorduğunuzu duyar gibiyim :-) Un tüketmiyor, tüketemiyor, tüketmek istemiyor ya da una inanmıyor olsanız da canınız pizza çektiğinde hevesiniz kursağınızda kalmasın diye; yemek seçenlere de çaktırmadan bu faydalı sebzeyi yedirebilin diye; pizza hamurundaki karbonhidratları almak zorunda kalmayın diye paylaşıyorum bu tarifi.
Karnabahar dedim diye hemen iğrenmeyin, ben de karnabaharı çok sevmem ama o kadar da güçlü bir karnabahar tadı yok bu pizzada. Ben yaptım, beğendim, paylaşıyorum, böyle de bir şey varmış haberiniz olsun diye. Tabi ki dışarıdan söylemek ya da donmuş pizzayı fırına atıvermek daha kolay, ama yemeklerin sağlıklı olması için biraz ekstra uğraşa değiyor bence.
Bu arada, bu pizza hamurunu fırından çıktıktan sonra, üzerine malzemeleri koymadan önce paketleyip dondurabilirsiniz. Örneğin 1 karnabahardan 2 pizza hamuru hazırlayarak birini o gün yiyip diğerini derin dondurucuya atabilirsiniz. Yiyeceğiniz zaman tek yapmanız gereken hamur oda sıcaklığında veya fırında düşük ısıda çozüldükten sonra üzerine sos ve malzemeleri koyup 10 dakika fırına vermek.
Ben pizzamın üstüne domates sosu, kaşar, domates, biber ve zeytin koydum. Siz tabi ki istediğiniz malzemeleri kullanarak yapabilirsiniz.

http://www.recipegirl.com/2012/01/16/cauliflower-crust-hawaiian-pizza/



Pizza hamuru (1 orta boy pizza için):

Yarım karnabahar
1 su bardağı rendelenmiş kaşar
1 yumurta
1 tatlı k. nane
1 diş sarımsak
1 tatlı k. tuz

Üzeri için:

1,5 yemek k. domates-biber salçası
Yarım tatlı k. tuz
Karabiber
1 tatlı k. nane
1 diş sarımsak
1 su b. rendelenmiş kaşar
5 adet cherry domates
1 adet kırmızı köz biber
8 adet siyah zeytin

Hazırlanışı:
  • Karnabaharın dışındaki 'çiçekçik'leri rendeleyerek pirincimsi bir hale getirin. Yarım karnabahardan yaklaşık 2 su bardağı rende elde etmelisiniz. Mutfak robotunuz varsa bunu karnabaharın 'çiçek' kısımlarını kesip robotta kısaca çevirerek da yapabilirsiniz (çok uzun çevirip püre haline getirmeyin).
  • Rendelediğiniz karnabaharı mikrodalgaya dayanıklı bir kaba koyup yumuşamaları için mikrodalgada 8 dakika pişirin.
  • Bu sırada fırını 225 dereceye ayarlayın. Pizzayı pişireceğiniz pizza kalıbı ya da fırın kabını yağlayın. Hamurun diğer malzemelerini hazırlayın.
  • Mikrodalgadan aldığınız karnabahar biraz soğuduktan sonra diğer hamur malzemeleri ile karıştırın ve pizza kalıbına (23-26 cm) bastırarak yayın.
  • Pizza hamurunu fırına verip 15 dakika veya üzeri kızarana kadar pişirin.
  • Bu sırada üzerine koyacağınız malzemeleri hazırlayın. Salça ile kaşarın yarısını, tuzu, naneyi, karabiberi, ince doğradığınız sarımsağı karıştırın. Gerekirse biraz su ekleyebilirsiniz. Domates, biber ve zeytini doğrayın.
  • Pizzanın üzerine domatesli sosu sürün, malzemeleri yayın ve en üste kalan kaşarı serpin.
  • Pizzayı 200 derecedeki fırına verip 10 dakika pişirin.
Afiyet olsun :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder